Kleur gebruiken in jouw website

Kleuren zijn het hart van elke advertentie die bepaalt hoe succesvol uw merk, koopwaar of diensten zal promoten bij een website laten maken. De kracht van kleurenschema’s mag niet onderschat worden. Als creatief wordt gebruikt, kunnen zelfs de eenvoudigste kleuren niet alleen het reclamevermogen bevorderen, maar ook de tijd die een gebruiker op een website doorbrengt, de tijd verbeteren.

Desk with Notes About SEO
Het kiezen van de verkeerde kleurenschema’s kan echter rampzalig zijn, en kan elk product of dienst verdrinken, ongeacht hoe groot het is of wat het op de tafel brengt. Bijvoorbeeld, sommige adverteerders kiezen voor flitsende kleuren om de aandacht van hun doelgroep vast te leggen. Hoewel ze erin slagen om de hoofden in hun richting te laten draaien, zal het publiek interesse verliezen in de lange afstand. Dit eindigt uiteindelijk schadelijk merkbeeld en reputatie van het bedrijf.
In dit artikel behandelen we welke soorten kleurenschema’s u moet vermijden bij online reclame. Ik heb een lijst van “NOT TOs” verzameld, samen met een alternatieve methode voor u om te proberen. Bekijk ook eens deze blog.

Eén kleur gebruiken

Als slechts één kleur uw gehele website vertegenwoordigt, is het zeer onwaarschijnlijk dat het publiek zelfs probeert te scannen voordat u naar de volgende site gaat die is ontwikkeld met meer geschikte kleurenschema’s. Kosten kan u bekijken op http://www.website-laten-maken.vlaanderen
Probeer dit:
Kleurplannen moeten dienovereenkomstig worden aangepast om de belangrijke aspecten van de website op de hoogte te brengen. Elementen zoals knoppen, ondertiteling, aanhalingstekens en hyperlinks moeten kleuren worden afgegeven om hun belang te benadrukken.

webdesign1

Het kiezen van de verkeerde kleur

Voor een website die een product heeft om te verkopen of zelfs een dienst om te promoten, kan het makkelijk een tintje kiezen uit de buitenkant van het product of de filosofische eigenschap van de dienst. Hoe dan ook, een uitgebreide weergave van uw website met wat u aanbiedt, helpt bij het bouwen van een verbinding met de gebruiker. Maar met behulp van een donkere kleur zoals marine blauw voor een webdesign gemaakt om schoonheidsproducten te verkopen, zal het teleurstellend zijn.

Probeer dit:
Gebruik kleurtheorie om de tinten te selecteren die nauw verbonden zijn met het product of wat zijn eigenschappen kenbaar zijn. Dit helpt de kijker om verloofd te blijven op de website en zelfs de producten te schieten.

NEON kleuren

Het gebruik van Neon kleuren is helemaal niet verboden, maar het vieren van Holi met hen op je webdesign kan dom zijn. Door gebruik te maken van neon kleuren onophoudelijk op uw sjabloon kan de kijker de ogen echt scheuren, maar ook ervoor zorgen dat de tekst in het contrast vervalt waardoor de leesbaarheid ervan verstoord raakt. Als uw doelstelling is om de bezoeker te betrekken, niet een epileptische aanval te veroorzaken, hier is een tip:
Probeer dit:
Als u echt persistent bent, kunt u altijd de onnodige helderheid van de Neon kleuren verwijderen, zodat het de tekst iets donkerder en minder intens maakt. Ook als u al heeft besloten Neon kleuren toe te voegen aan het thema, zorg ervoor dat u ze gebruikt voor de kleinere elementen zodat de lezer ze gemakkelijk kan zien.

Trillende kleuren

Het mengen of koppelen van kleuren met slecht bloed is alsof je visie opzettelijk vervaagt. Dit gebeurt wanneer de zeer verzadigde kleuren met elkaar in wisselwerking zijn en een ‘vibrerend effect’ rinkelen dat een gloeibeweging maakt. Dit vibrerende effect is zeer ongunstig door gebruikers. Het voorkomt niet alleen dat de gebruiker de inhoud leest, maar maakt ook een heleboel van je tekst.
Probeer dit:
Nogmaals, het is niet aan te bevelen om vibrerende kleuren met elkaar te combineren, maar de beste manier om dit op te lossen is door een neutrale kleur tussen de twee heldere kleuren in te voeren, zodat een van de twee een donkerder schaduw wordt.

Regenboog Thema’s

Naar mijn mening kan alles wat de regels van de kleurtheorie breekt, vroeger of later gevaarlijk zijn voor uw webdesign. Regenboogkleurige webdesignen zijn niet alleen onconventioneel maar ook misleidend – als je weet wat ik bedoel. U wilt iets promoten, promoten of reclame maken of verkopen, maar het tonen van regenbogen aan uw klanten en bezoekers zullen er niet mee helpen.
Probeer dit:
Echter, als u geïnteresseerd bent in het produceren van een multicolor webdesign met meer dan 3 kleuren, gebruik dan een kleurblokkering of kaartstijl voor uw sjabloon. Hiermee kunt u kleuren toewijzen aan categorieën per blok blokkeren zonder de kleurbalans in het ontwerp in gevaar te brengen.`

Lichte Kleuren Op Wit

Het gebruik van een lichte kleur tegen een lichte kleur achtergrond is hetzelfde als het verkopen van een broodje vol met brood. Je moet het licht met donker afwegen en een redelijke hoeveelheid verschil instellen waarmee de lezer de website glad kan schuren in plaats van het te verlaten.

web-design
Probeer dit:
De beste manier om dit te vermijden is de achtergrondkleur met de paletten op het kleurenwiel vergelijken. U kunt de juiste combinatie gemakkelijk onderscheiden door de contrastvriendelijkheid met elkaar te controleren. Een goede mix combineert de inhoud met het ontwerp en produceert een natuurlijke aantrekkingskracht in uw webdesign.

Bleekgeel en Helderblauw

De meeste ontwerpers zijn zich ervan bewust dat Bright Blue en Pale Yellow verschrikkelijke kleuren zijn als het gaat om achtergrond van een website. Helderblauw is intens en altijd agressief tegenover elke andere kleur.

Zo dit was het. Tot morgen Wil je een website laten maken? Bezoek dan eens onze site.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s